פסח 2017

כָּל אָדָם צָרִיך שֶׁתִּהְיֶה לוֹ אֵיזוֹ מִצְרַיִם, לִהְיוֹת מֹשֶׁה עַצְמוֹ מִתּוֹכָהּ בְּיָד חֲזָקָה, אוֹ בַּחֲרִיקַת שִׁנַּיִם.(אמנון ריבק)

בשבילי חג הפסח מסמל את האפשרות שיש לנו את הבחירה להיות חופשיים, והחופש הזה מתחיל בראש של כל אחד מאיתנו. בפסח האחרון הייתי בתחילתו של תהליך אימון אישי, במהלך האימון למדתי על עצמי, וקיבלתי כמה החלטות ובחירות ששינו אצלי את ראיית העולם. שנה אחרי ואני נמצא במקום אחר מבחינה אישית ומקצועית.

תאהב את עצמך עם החוזקות והחולשות, תקבל את מי שאתה. זו הבחירה הראשונה שלי, הבנתי שהכל מתחיל מהראש. שכדי שהעולם החיצוני שלי ישתנה כמו שאני רוצה, קודם אני צריך לשנות את העולם הפנימי שלי. והשינוי מתחיל בכך שאוהב את עצמי, אהנה מהחיים, אגשים את החלומות והרצונות שלי.

אל תשפוט ותבקר (גם את עצמך). למילים ולמחשבות שלנו יש כוח אדיר. למילים יש את הכוח לברוא או להרוס. ברגע שאנחנו חושבים או מתבטאים באופן שלילי על מישהו/משהו זה מחליש אותנו ואנחנו סופגים את האנרגיה השלילית שיצרנו. ולא נדבר על הפעמים שאנחנו שופטים ומבקרים את עצמנו. לשמור על טוהר זה להשתמש במילים בדרך הנכונה  ולהפסיק להפיץ ולספוג רעל רגשי ממילים שלנו ושל אחרים.

אני בוחר לא להיפגע ולקחת דברים באופן אישי. מכירים את הביטוי ״אבי-נעלבי״, שלום זה אני. פעם הכל הייתי לוקח ללב ובאופן אישי. אבל בשנה האחרונה נהייתי טפלון. לא משנה מה קורה מסביב, בין אם מדברים בשבחי או בגנותי, לא לקחת את זה באופן אישי. שום דבר שאנשים אחרים עושים או אומרים, זה לא בגללי, אלא בגללם. כל אדם חי בחלום האישי שלו ובהתאם לכך הוא מגיב. רק שאנחנו רואים אנשים אחרים כמו שהם, מבלי לקחת את הדברים באופן אישי, אנחנו לא יכולים להיפגע ממה שהם אומרים או עושים.

להפסיק לחשוב שאני יודע הכל ולהתחיל להקשיב. הייתי מניח הנחות ומתייחס אליהן כאילו היו אמת, וככה מתחיל לאכול איזשהו סרט שהמצאתי לעצמי. מספר לעצמי סיפורים, נותן פרשנויות למה שאחרים עושים או חושבים, ואז מאשים אותם ומגיב בשילוח רעל רגשי דרך מילים. שהסתכלתי על מאבקי השליטה שקיימים בין בני אדם הכל היה קשור להנחת הנחות וללקיחת דברים באופן אישי. לכן למדתי שתמיד מוטב לשאול שאלות ולהיות ברור מאשר להניח הנחות שמקורן לרוב בדימיון שלנו, והן מובילות אותנו לא פעם לגיהנום רגשי.

אתם בטח אומרים צריך להיות בן אדם מושלם כדי לקיים את כל זה. לכן מגיעה בחירה נוספת שמתירה את כל הפלונטר הזה. תמיד, בכל מצב, לעשות כל מה שביכולתי באותו רגע נתון. אבל לזכור שמיטב יכולתי משתנה כל הזמן, לפעמים היא באיכות גבוהה יותר, לפעמים פחות, תלוי בסיטואציה ובמצב הפיזי והנפשי. אניֿ מבטיח לכם שאם תעשו כמיטב יכולתכם, בכל מצב בחיים. אם תעשו זאת כמיטב יכולתכם לא תהיה לכם סיבה לשפוט את עצמכם וכך לא תסבלו מרגשות אשמה, ותימנעו מעינויים ומהצלפות עצמיות.

את ההשראה לטור הזה קיבלתי מספר שהפך להיות התנ״ך שלי בשנה האחרונה. קראתי אותו מעל 15 פעם ובכל פעם שאני נתקל בקושי, אני חוזר לקרוא אותו. לספר קוראים "ארבע  ההסכמות  – מדריך מעשי לחופש אישי" מאת דון מיגל רואיס. מומלץ בחום רב

היום אני מרגיש חופשי ומאושר כפי שלא הייתי מעולם, זו הייתה יציאת מצרים שלי מהעולם הפנימי שלי.

שיהיה לכם חג פסח כשר ששמח

שתהיו חופשיים ומאושרים

בהרבה אהבה🙏❤️

אופיר דהן – מהדורה מוגבל/ת

שתפו בפייסבוק
שלחו במייל
שתפו בוואטסאפ

אהבתם? התחברתם?

אהבתם? הללויה🤘🏻

רוצים מופע סטנד-אפ?!

שתפו בפייסבוק
שלחו במייל
שתפו בוואטסאפ